Připravte si kvašenou zeleninu plnou vitamínů

Jahody koupené v zimě možná lákají svým vzhledem, dokonce i voní, ale chuťově jsou úplně jinde, než klasická česká jahůdka zrovna utržená v době dozrávání ze záhonu … Proto soustřeďte se v každém ročním období na to ovoce, které v našich zeměpisných klimatických podmínkách dozrává. Je téměř zbytečné kupovat ovoce, které je uměle vypěstované a jsou mu uměle dodávané podmínky k jeho růstu. Proto poznáte i na jahodě zakoupené v zimě její nedostatky. Ale „výrobci“ těchto potravin dokážou přímo nemožné.

lákavě vypadající jahody a borůvky

Jahody krásně voní, že máte chuť se na ně hned vrhnout, ale jakmile do ní kousnete, fajnšmekři zapláčou. Bohužel někdy lidé zapomínají na pravou chuť slaďoučkých domácích jahod, protože nemají možnost si je vypěstovat nebo koupit od pěstitele. A příkladem je má kamarádka, která na oslavu donesla v zimě jahody do šampaňského a libovala si, jak jsou výtečně a zbytek oslavenců se jen kysele ušklíbal, protože jim jahody prostě nevoněly ani nechutnaly.

příprava kvašené zeleniny

Proto, rozpomeňme se na to, že v každém ročním období bychom se měli stravovat trochu jinak. V zimě bychom měli jíst tak zvané zahřívací potraviny, které jedli i naši předkové. Organismus zahřívá například pohanka, ze které můžete uvařit výtečnou a zdravou pohankovou kaši, kterou osladíte medem nebo rozvaříte křížaly (usušená jablíčka) či posypete pracharandou, což jsou umleté usušené hrušky. Naši předkové moc dobře věděli, že je třeba i letní zásoby uchovat na zimu a v zimě jako když je najdou. Ze zeleniny v zimě více využívejte mrkev, petržel a celer – kořenovou zeleninu a naučte se připravovat kvašenou zeleninu, která dodává tělu spoustu výživných látek a je dobrým zdrojem živých enzymů. Je velmi snadné ji připravit. Nejvíce se připravuje z nakrájeného na proužky bílého zelí, nastrouhané mrkve a nakrájené na drobno cibule. Nakrájené zelí osolíte (poměr raději pro začátek vygooglujte, jinak by se vám při menším použití sole mohlo stát, že zelí nevykvasí), promačkejte, přidejte ostatní zeleninu. Promíchejte a utěsněte do sklenice a obsah zatížíte. Po 5–7 dnech máte připravenou výtečnou a zdravou pochoutku!

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články