Dopřejte si barevnou dietu

Barvy nejen navozují dobrou náladu, ale také vám dokonce mohou pomoci zhubnout. Dopřejte si barevnou dietu, která vás bude bavit.
Barevný jídelníček pro vaše štíhlejší já
Základem této diety je konzumace ovoce a zeleniny různých barev. K tomu pak stačí zařadit i nějaký ten pohyb a kila půjdou brzy dolů. V počátku vám postačí tuto dietu držet pár dní, později si můžete její délku i prodloužit.

barvy

VLIV BAREV NA NÁŠ ORGANISMUS

  • Zelená barva

Zelená barva má pro naše tělo zklidňující účinky, co se tedy psychické stránky týče. A jaký účinek má na naši fyzickou stránku? Potraviny v této barvě jsou skvělé pro regeneraci organismu, a to především díky obsahu chlorofylu a železa. Dopřejte si proto zeleninu v této barvě, jako je například zelená paprika, okurka, pórek, kapusta, cuketa, brokolice nebo špenát. Z ovoce je pak vhodné kiwi a zařadit můžete i nejrůznější druhy bylinek.

  • Červená barva

Potraviny červené barvy podporují v těle látkovou výměnu. Mají také pozitivní vliv na naše trávení. Obsažené barvivo – lykopen a antokyany působí proti stárnutí buněk. Zařaďte proto do jídelníčku rajčata, ředkvičky, červenou papriku, červené zelí, granátové jablko nebo červené hroznové víno.

  • Žlutá barva

Potraviny žluté barvy urychlují v těle látkovou výměnu. Žluté barvivo má také efekt proti stárnutí. Skvělé jsou citrony, ananas, žlutá paprika, banán nebo dýně.

barevnost

  • Oranžová barva

Ovoce a zelenina oranžové barvy jsou plné betakarotenu, který je skvělý po naši pokožku a vitamínu A, který zase ocení naše oči. Dopřejte si dýni, mrkev nebo batáty. Vhodné je také koření v této barvě, kterým je třeba kari a kurkuma.
Sestavte si celotýdenní jídelníček a kombinujte potraviny stejné barvy. Jídla si rovnoměrně rozložte do celého dne a nezapomeňte také na vhodné velikosti porcí. Za pár dní budete moci pozorovat úbytek váhy.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články