Červená řepa pro vaše zdraví

Červená řepa je takovým malým zázrakem pro naše zdraví. Rozhodně se proto vyplatí zařadit ji alespoň 1x týdně do vyváženého jídelníčku. Navíc i skvěle chutná v kombinaci s různými potravinami, takže si ji rychle oblíbíte a zamilujete. Tato kořenová zelenina by na vašem talíři určitě neměla chybět. Dopřávejte si ji pravidelně v různých podobách a dodejte vašemu tělu širokou škálu cenných antioxidantů, vitamínů, minerálů a stopových prvků. Nejvíce těchto cenných živin se pak nachází v syrové červené řepě.

červená řepa

OBSAH ŽIVIN

  1. kyselina listová – šťáva z jedné červené řepy obsahuje více než třetinu denní doporučené dávky kyseliny listové
  2. vláknina
  3. vitamín C
  4. vitamíny skupiny B
  5. minerály vápník, draslík, sodík, hořčík, železo, zinek, vápník
  6. betakaroten
  7. stopové prvky cesium a rubidium
  8. antioxidanty betain a beta cyanin

ÚČINKY NA ZDRAVÍ

  • Působí preventivně proti rakovině a jako podpůrný prostředek při její léčbě.
  • Pomáhá z těla vylučovat škodlivé látky.
  • Zlepšuje zdraví a činnost mozku a oddaluje vznik onemocnění jako je skleróza a demence.
  • Působí blahodárně na kardiovaskulární systém, zlepšuje činnost srdce, snižuje krevní tlak a brání kornatění tepen.
  • Podporuje trávicí systém, pomáhá bojovat proti zácpě a zlepšuje kvalitu stolice.
  • Má antirevmatické účinky.
  • Působí protizánětlivě.
  • Působí preventivně proti chudokrevnosti.
  • Zlepšuje stav vlasů, nehtů a kůže.
  • Omlazuje pleť.
  • Podporuje dobrou náladu.
  • Příznivě působí na zrak.

koktejl

V jaké podobě si červenou řepu dopřát
Poznejte na vlastní kůži léčivou sílu červené řepy a dopřejte si jí v libovolné podobě podle vaší chuti. Dopřát si tak můžete třeba šťávu. V syrové podobě je pak oblíbená jako carpaccio, tedy v kombinaci s kozím sýrem a rukolou, hodí se ale i do dalších zeleninových salátů. Vhodné je také její použití do nejrůznějších pomazánek nebo polévek.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články