Už vás také někdy napadlo, proč se o nevýhodném nákupu říká, že koupil zajíce v pytli? Toto rčení se většinou hodí na nákup něčeho, co jsme předem neviděli nebo si nemohli vyzkoušet a poté jsme byli zklamaní. Kde se ale tento termín vlastně vzal?
- Pochází z dob dávno minulých, kdy někteří „obchodníci“ prostě dali do pytle nějaké jiné zvíře a vydávali ho za zajíce nebo jiné zvíře určené ke konzumaci.
- V pytli se většinou objevila toulavá kočka.
Zklamání z takové koupě jistě bylo veliké. Pytel většinou hodnotu nevyrovnal. Proto, pokud nechcete kupovat zajíce v pytli, pak je nutné vždy si vše v kamenném obchodě prohlédnout anebo si vybírat internetové obchody, které vám garantují vrácení zboží při jakémkoliv problému. Takových je celá řada a vzhledem k tomu, že konkurence v internetových obchodech je skutečně veliká, každý se většinou snaží vytvořit a udržet si dobré jméno.
-
Přesto se najdou i takoví obchodníci, kteří při reklamaci prostě přestanou komunikovat nebo přímo existovat.
- A pak je pozdě bycha honit, když je už je zajíc v pytli doma.
Informace o prodejcích hledejte na internetu
Nesolidnímu jednání a následnému zklamání lze ale předcházet. Stačí si přečíst recenze na internetu. V současné době jsou k dispozici diskusní fóra, kde se probírá naprosto vše. Tedy i zkušenosti s obchodníky online.
- Dalším ukazatelem solidnosti prodejce je uvedení jeho kontaktu.
- Což znamená telefonního čísla a fyzické adresy.
Jestliže kupujete něco finančně náročnějšího, pak by možná nebylo od věci si nejprve na uvedené číslo zavolat. Můžete se zeptat na cokoliv, co souvisí s obchodem. I podle toho, jak s vámi budou jednat zjistíte, o jakou společnost se jedná.
- A jako poslední řešení je tu Česká obchodní inspekce, kam se můžete obrátit.
- Vždy je ale lepší se problémům vyhnout, nežli je složitě řešit.