Stres a jak proti němu bojovat

Stresové situace číhají všude kolem nás a mnohdy je těžké se jim úplně vyvarovat. Avšak stres může mít neblahé dopady na naše zdraví. Pokud se nedokážete takové zátěži úplně vyhnout, lze se proti tomu alespoň vyzbrojit těmi správnými živinami. A jak vlastně zjistíte, že jste ve stresu? Varovné signály byste rozhodně neměli podceňovat. Pokud na sobě pociťujete některý z příznaků stresu, řekněte si včas „stop“, pokuste se zvolnit a více relaxovat. Vašemu tělu tak prokážete velkou službu.

stres

Příznaky stresu:

  • únava a vyčerpání organismu
  • bolesti hlavy a migrény
  • bolest břich a rozhozené zažívání
  • nechutenství
  • přejídání
  • vypadávání vlasů
  • bušení srdce
  • svíravý pocit na hrudi
  • kožní problémy

 
 
 
relaxace v přírodě
Dopady stresu na zdraví
Nadměrný stres může způsobovat zdravotní problémy, jako je například zvýšený krevní tlak, žaludeční vředy a další onemocnění trávicího traktu nebo bolesti páteře. Výjimkou nejsou dokonce ani onkologická a nádorová onemocnění.
A jak se proti stresu účinné bránit? Pomoc vám přinesou nejrůznější relaxační aktivity, pobyt v přírodě na čerstvém vzduchu, nejrůznější dechová cvičení, uvolňovací techniky, masáže nebo meditace. Důležitá je také vyvážená strava bohatá na vitamíny, minerály a další cenné živiny.

únava

POTRAVINY JAKO PRVNÍ POMOC PROTI STRESU

  • borůvky – jsou bohaté na antioxidanty, vitamín C a mangan
  • česnek – obsahuje hodně antioxidantů
  • avokádo – obsahuje velké množství vitamínů a minerálů
  • losos – rybí tuk v něm obsažený má vysoký obsah omega-3 mastných kyselin, které pomáhají snižovat riziko vzniku depresí
  • heřmánek – čaj z něj pomáhá snižovat úzkost, uklidňuje a navodí rychlejší spánek
  • kiwi – obsahuje vitamíny C a E, které snižují oxidační stres a podporuje tvorbu serotoninu, který navozuje příjemné pocity
  • potraviny bohaté na hořčík – dýňová semínka, avokádo, cizrna

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články