Cesta k vysněné postavě

Ručička na váze vám zase ukázala více, než jste předpokládali? Nastává vztek na sebe, pak na váhu a v neposlední řadě i na to jídlo. Pak euforie, kdy se z minuty na minutu rozhodnete začít hubnout a přečtete všechny články na internetu z kategorie – hubnutí. Tentokrát už to vyjde, říkáte si sami pro sebe. Jenže už druhý den máte ukrutný hlad způsobený hladovkou o několika sklenicích vody a večer už se musíte držet gauče, abyste nevygruntovali celou ledničku.

Posilovací činky

Takhle většinou začíná každý nerozvážný pokus o hubnutí. Povětšinou takové hladovění končí po pár dnech na gauči u televize s čokoládou a slanými chipsy. Za tento lehkovážný pokus o hubnutí se vám vaše tělo odvětí za pár dní hned několika kily navíc. Krom těch, které jste za těch pár dní stihli zhubnout i několika dalšími jako bonus. Poznáváte se? Aby taky ne, bezmyšlenkovité hubnutí nemůže totiž nikdy dopadnout dobře a vždy končí stejným výsledkem. Hubnutí je běh na dlouhou trať a nedá se jen tak ošidit.

Zdravé stravování
 
Jak začít?
V případě, že vás trápí kil navíc víc, než je zdrávo, je dobré se o případném hubnutí pobavit se svým lékařem. Po důkladném vyšetření by měl určit příčinu, která má za následek nadměrné tloustnutí. Může se jednat o špatnou funkci štítné žlázy, zpomalený metabolismus či další z tělesných indispozic. Odborník také povětšinou provádí celkové vyšetření, ze kterého je možné vyčíst poměr živin, rozložení svalů a tuků v těle. Z vyšetření je pak následně možné sestavit jídelníček a fyzickou aktivitu nejvhodnější pro daného člověka. U lidí, kteří trpí jen lehkou nadváhou, postačí zamyslet se nad svým jídelníčkem a upravit poměr živin. Dobrým pomocníkem jsou v tomto ohledu kalorické tabulky, díky kterým je možné dobře hlídat celkový kalorický příjem/výdej. Pokud však v tomto ohledu přeci jenom trochu tápete, vyhledejte výživového poradce, který vám pomůže sestavit jídelníček na míru.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články