Je důvod se stresovat?

Je pravdou, že stres je tu s námi pořád, jen jsou situace, které ho více pozdvihnou, a tím se nás více dotýká. V podstatě ale stresu čelíme i v běžných záležitost, když například musíme udělat něco jinak, než jsme doposud byli zvyklí. Také se objevuje při různých výzvách, které jsme ještě neozkoušeli a dokonce se ozve i v případě nebezpečí nebo nepříjemných situacích. Přirozeně vždy se objevuje zcela nezvaně a mnohdy radikálně, navíc v jiných podobách. Bohužel často je velmi úzce spjatý i s událostmi, kterými procházíme a nechávají v nás svůj otisk strachu, pocit úzkosti a dalších negativních emocí. A zdá se dnešní doba zásobou stresu rozhodně nešetří.

woman-1006100_640

Co si zřídit protistresovou ochranku?

Zrovna se nebude jednat o nějakou osobu, která nás bude hlídat, opatrovat a zkrátka nad námi bdít. V boji proti stresu skutečně velkou měrou přispívá správná výživa a rovněž i pravidelná strava. V náročném období totiž tělo vyžaduje zvýšenou potřebu některých složek a tak je třeba tělu zkrátka dodat takové množství a odpovídající suroviny, že stres bude lépe zvládat.

ovoce

Vitamín C – je klíčový pro naši imunitu. Pomáhá tělu a to poté snadněji odolává infekci a také potlačuje tvorbu stresového hormonu – tvorbu kortizolu. Ten je rovněž odpovědný za tvorbu břišního tuku. Čerstvé ovoce, citrusy, černý rybíz, rakytník, šípek, papriky nebo rajčata, to vše by nemělo chybět v žádném jídelníčku.
Vitamíny B –  uvolňují energii a udržují nervovou soustavu v dobrém stavu. Nalezneme jich dostatek v listové zelenině, bramborách a čerstvém ovoci. Pokud se pustíme s chutí do celozrnného pečiva, vajíček, mléčných výrobků, luštěnin tak rozhodně chybu neuděláme. Stejně tak jako s ořechovými jádry a sušeným ovocem.   
Hořčík – podporuje dobrou náladu a tělo ho dostane v mandlích nebo i v dýňových semínkách.
Zinek – zvyšuje odolnost vůči infekci a chrání před stárnutím. Tudíž je dobré do jídelníčku zařadit játra, tmavé maso a rovněž i slunečnicová semínka.
Jak se zdá, tak výběrem vhodných surovin se dá rovněž bojovat proti stresu.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články