Chcete zhubnout? Zkuste přerušovaný půst!

Tento rok se vám hubnutí do plavek nějak vymklo z rukou, a tak plánujete, že si stanovíte novoroční předsevzetí a ten příští rok už se vám to zaručeně povede? Tak to dovolte abych vám představila jeden z posledních hitů v oblasti hubnutí, který používá třeba i slavná herečka z kultovního seriálu Přátelé – Jennifer Aniston. Jistě každá z nás musí uznat, že tato pohledná blondýnka, která bývá velice často označována za jednu z nejkrásnějších žen Světa, má na svých padesát let postavu, s níž se může v klidu rovnat svým o několik desítek let mladším kolegyním.Rýžové chlebíčky
Nejedná se přímo o dietu jako takovou, ale o stravovací styl, u kterého záleží čistě na vašem uvážení, jak často si jej budete dopřávat. Můžete si zvolit klidě každý den, ale třeba také interval každého druhého dne, nebo jen 1-2 dny v týdnu.
Už ze samotného názvu vyplývá, o co se přibližně jedná. U klasického půstu jsme zvyklí na to, že se tělu nedopřává žádná strava, ale pouze tekutiny. Nejčastěji se nasazuje k celkové očistě těla, která následně vede k jeho lepší výkonosti a funkčnosti. Metoda přerušovaného půstu ale není tak drastická a jak již bylo zmíněno je možné jí klidně aplikovat do každého dne, což u půstu rozhodně nelze (v tomto případě by se už totiž jednalo o anorexii). Její pointa spočívá ve střídání doby, kdy normálně konzumujete jídlo a doby, kdy se postíte. K určení tohoto poměru se bere v potaz vaše pohlaví. Pro muže se doporučuje typ 16/8, což znamená, že 16 hodin se drží půst a zbylých 8 můžete jíst. U žen to bývá obvykle 14/10 nebo 12/12. Doby si ale samozřejmě můžete upravit podle sebe. Někteří lidé tvrdí, že v hodinách mimo půst můžete jíst nepřetržitě a cokoli, což ve finále nemá moc dobré účinky jak na vaši kýženou postavu, tak na vaše zdraví. Ideální interval mezi jídly je okolo 2-3 hodin.Tři budíky
Určitě vás teď napadá, jak tedy takový jídelní harmonogram vypadá a že určitě musíte mít hlad. V reálném provedení to vypadá následovně: dejme tomu, že poslední jídlo dne si dáte okolo 19 hodiny. Další (v tomto případě následuje snídaně) si tedy dopřejete okolo deváté hodiny ranní. To nezní už tak špatně ne?
Rozhodnete-li se pro tento styl stravování můžete si být jistí tím, že budou vaše výsledky viditelné a rozhodně trvalejší než u různých nesmyslných diet, kterých je plný internet a šílené střídají ještě šílenější. Přerušovaný půst je totiž založen na principu spalování tukových zásob, po kterých naše tělo začne šahat po určité době, během které mu není dopřávána strava. Zapomínat byste ale také neměli na vyváženou a pestrou stravu, jež vašemu tělu dodá všechny živiny potřebné pro jeho správný chod.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru

Další zajímavé články